apokries 0


 25martiou 0


pasxa 0

Απόκριες

Γλώσσα

 

Παίζω στο γαϊτανάκι ψάχνοντας γράμματα: σε κάθε κορδέλα στο γαϊτανάκι έχω καρφιτσώσει από ένα γράμμα. Στο χώρο υπάρχουν διάσπαρτες λέξεις. με το σύνθημά μας τα παιδιά παίρνουν από μια λέξη και ψάχνουν να βρουν τη σωστή κορδέλα το γαϊτανάκι.

 Βάζουμε σε στεφάνια μια λέξη σχετική με την Αποκριά. Μοιράζουμε στα παιδιά αντίστοιχες καρτέλες με τις λέξεις και τα παιδιά ψάχνουν να βρουν το στεφάνι με τη λέξη που κρατούν κι να μπουν μέσα.

 Σχολιάζουμε τον πίνακα του Γ.Βασιλείου<χαρταετοί>.

Φτιάχνω το αλφαβητάρι της Αποκριάς.

Ξεκινώ μια ιστορία  με πρωταγωνιστές τον Μπάτμαν, το Σπάιντερμαν  και το Σουπερμαν και τα παιδιά  σε ομάδες δίνουν το δικό τους τέλος.

Μαθαίνω το γράμμα Ιι(ινδιάνος).

Παίζουμε με εντολές κρυμμένες σε φακέλους  το παιχνίδι  του κρυμμένου θησαυρού.

 

 Μαθηματικά

 


Ψηφίζω τον αγαπημένο μου  ήρωα.

Σχεδιαζω  την ιστορία που έφτιαξα με τον Μπάτμαν το Σπάιντερμαν και το Σουπερμαν σε καρτελάκια και τα τοποθετώ σε λογική σειρά.

Αντιστοιχίζω τον ήρωα με τη στολή του ή το καπέλο του.

Κυνηγώ αριθμούς στο νηπιαγωγείο. Δίνω στα παιδιά μια σελίδα από ένα περιοδικό με τρόφιμα από το σούπερ μάρκετ και τις τιμές.  Τα παιδιά κόβουν και συγκεντρώνουν σε ένα πίνακα όποιο αριθμό συναντήσουν.

Μαθαίνω τον αριθμό 10(10 ινδιάνοι)

 

 

Φυσικό και ανθρωπογενές περιβάλλον

 

Βρίσκω στη Google διαφορετικές  στολές.
Μαθαίνω πώς γιορτάζονται οι Απόκριες  στην Αγγλία, τη Βραζιλία, την Ιταλία , τη Σκύρο.

Μαθαίνω τι είναι το γαϊτανάκι και πως χορεύεται.

Μιλώ για τους ζωγράφους που ασχολήθηκαν με το θέμα Απόκριες.

 

 

Δραματική  Τέχνη

 

Δραματοποιούμε μια φανταστική ιστορία με κάποιο βασιλιά που δεν του άρεσαν οι Απόκριες, οι χοροί και τα γέλια και με ένα τεράστιο σεντόνι κάλυψε όλη τη χώρα του και πάγωσε τα πάντα ......εκτός από τα χαμόγελα των παιδιών. Τα παιδιά λοιπόν ανέλαβαν  να ξαναφέρουν στη χώρα  τη χαρά ψαχνοντας να βρουν το σεντούκι στο οποίο ο βασιλιάς είχε κρύψει το γέλιο, το χορό, την ανεμελιά. Η συνέχεια ...ανήκει στα παιδιά.

 

Παίζουμε με εντολές κρυμμένες σε φακέλους το παιχνίδι του κρυμμένου θησαυρού.

Παίζω και χορεύω δίπλα στη φωτιά ως άλλος ινδιάνος.

Τα παιδιά είναι αγάλματα σε ένα μουσείο. Ο φύλακας περιφέρεται ανάμεσά τους για να δει ότι όλα είναι εντάξει . Μόλις ο φύλακας φύγει τα αγάλματα ζωντανεύουν.

Παίζω <αεροπλάνο>. Ένα παιδί γίνεται  αεροπλάνο και γυρίζει όλο τον κόσμο.

Τα υπόλοιπα παιδιά είναι χωρισμένα σε ηπείρους. Το παιδί-αεροπλάνο περνά από όλες τις ηπείρους, μαζεύει και άλλα παιδιά κια γυρίζουν μαζί όλο τον κόσμο.

 

Μουσική

 

Χορεύω με τον Χαραλάμπη στο γαϊτανάκι.

Ακολουθώ τα βήματα της Αφρικάνικης μουσικής. Τα παιδιά χτυπώντας πέτρες, καπάκια, κουτιά μεταλικά , θήκες από....αβγά και ότι άλλο υπάρχει στο νηπιαγωγείο ακολουθούν το ρυθμό της αφρικάνικης μουσικής.

Χορεύω <Μάμπο Μπραζιλέρο>.

 

 Πληροφορική

 


Ακολουθώ το αεροπλάνο στο λογισμικό <όλος ο κόσμος ένας κόσμος>.

Ζωγραφίζω στο Tux paint τον πίνακα <χαρταετοί>

Βρίσκω πληροφορίες στη Google για ήθη και έθιμα των Απόκρεων σε όλο τον κόσμο.

 

 

Εικαστικά

 

 Φτιάχνω κλόουν σε ομαδική εργασία με διάφορα υλικά(χαρτοπετσέτες, καπάκια, μαλλί, χαρτί από περιοδικό)

Φτιάχνω καπέλα από χαρτοκούτια.

Φτιάχνω μάσκες  με χαρτί και δαντέλα για τα κορίτσια

Φτιάχνω κορώνα βασιλιάδων για τα αγόρια..

 

 

 

 

 

Kina 0


mazikdiafor 0