apokries 0


 25martiou 0


pasxa 0

Φυσικό και ανθρωπογενές περιβάλλον

Μέρα - Νύχτα

Φυσικό και ανθρωπογενές περιβάλλον

Δίνουμε στα παιδιά ένα άσπρο και ένα μπλε ή μαύρο χαρτί.

Στο ένα ζωγραφίζουν το σύμβολο της ημέρας (τον ήλιο) και στην κάτω πλευρά του χαρτιού εργασίες που κάνουν οι άνθρωποι την ημέρα.

Αντίστοιχα ζωγραφίζουν με το σύμβολο της νύχτας (το φεγγάρι) και δραστηριότητες της νύχτας.

mera perivalon b

mera perivalon c

mera perivalon a


25η Μαρτίου

Μαθαίνω την ιστορία του Ζαλλόγγου.

Μαθαίνω τους σπουδαιότερους ήρωες της επανάστασης.

Μαθαίνω για το κρυφό σχολειό.

Μαθαίνω για τον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου.

Μαθαίνω για το Διονύσιο Σολωμό και ψάχνω στο χάρτη την πατρίδα του.

Κυκλοφοριακή αγωγή

>Μελέτη Περιβάλλοντος.

 

Βρίσκω στο χάρτη της Ελλάδας τους δρόμους και ξεχωρίζω με διαφορετικού χρώματος  γραμμή τις εθνικές οδούς από τους επαρχιακούς δρόμους. Μιλάω για τα όρια ταχύτητας και την συμπεριφορά  πεζών και οδηγών.

 

Απόκριες

 

Φυσικό και ανθρωπογενές περιβάλλον

 

Βρίσκω στη Google διαφορετικές  στολές.
Μαθαίνω πώς γιορτάζονται οι Απόκριες  στην Αγγλία, τη Βραζιλία, την Ιταλία , τη Σκύρο.

Μαθαίνω τι είναι το γαϊτανάκι και πως χορεύεται.

Μιλώ για τους ζωγράφους που ασχολήθηκαν με το θέμα Απόκριες.

 

 

Η θάλασσα και ο κόσμος της.

 

Φυσικό και ανθρωπογενές περιβάλλον.

 

 

Εντοπίζω στο χάρτη το Ιόνιο και το Αιγαίο πέλαγος.

Βρίσκω τα νησιά της Ελλάδας και συζητώ για το τι φημίζεται το καθένα.

Μιλώ για τη συμπεριφορά στη θάλασσα.

Διαβάζω για το μύθο του Μεγαλέξανδρου και της  γοργόνας.

Βλέπω στον Η/Υ στολές από τα νησιά.

 

Μαζί και διαφορετικοί

 

Φυσικό και ανθρωπογενές περιβάλλον.

 


Μαθαίνουμε διαφορετικούς χαιρετισμούς από το παγκόσμιο χωριό. Οι Εσκιμώοι τρίβουν τις μύτες τους, την Πολυνησία τρίβουν τις πλάτες τους, Στη Μαλαισία φέρνουμε το χέρι του άλλου στην καρδιά μας -αυτό σημαίνει σε χαιρετώ από την καρδιά μου. Στην Ινδία τοποθετούμε τα χέρια σε στάση προσευχής και στο Βέλγιο ανταλλάσουμε φιλιά  στα μάγουλα.

 

Έντομα-Πουλιά-Λουλούδια

 

Φυσικό και ανθρωπογενές περιβάλλον

 


Μιλώ για το τρόπο με τον οποίο η παπαρούνα βάφτηκε κόκκινη.

Μιλώ για την Πρωτομαγιά και πως γιορτάζεται σε όλη την Ελλάδα πχ. στην Πάργα το πρωί της Πρωτομαγιάς τα παιδιά γυρίζουν τα σπίτια και τραγουδούν το τραγούδι του Μάη στεφανωμένα με λουλούδια και κρατώντας στα χέρια κλωνάρια πορτοκαλιάς γεμάτα άνθη. Στη Ναύπακτο ένα παιδί ντύνεται Μαγιόπουλο και το συντροφεύουν γέροι φουστανελάδες κρατώντας στα χέρια κουδούνια στολισμένα με άνθη.

Μιλώ για τον μύθο  του τριαντάαφυλλου και του αηδονιού.

 

 

Χειμώνας-Ο χρόνος

 

Φυσικό και ανθρωπογενές περιβάλλον

 

Μιλώ για την εναλλαγή των εποχών μέσα από το μύθο της Περσεφόνης και της Δήμητρας.

Διαβάζω το μύθο<Πώς χώρισε η μέρα από τη νύχτα>(Μελέτη Περιβάλλοντος  Α΄Δημοτικού).

Μιλώ για το θέατρο σκιών.

Βρίσκω λαϊκά ονόματα για τους μήνες του χρόνου.

Μιλώ για το έθιμο της βασιλόπιτας.

 

Το Φθινόπωρο

Γλώσσα

 

Φυσικό και ανθρωπογενές περιβάλλον

 

Μαθαίνω, γεύομαι, μυρίζω τα φρούτα του Φθινοπώρου.

Μαθαίνω τα είδη της βροχής και παίζω με τα δάχτυλά μου(2 δάχτυλα-ψιχάλα-3 δάχτυλα δυνατή βροχή -4 δάχτυλα πολύ δυνατή-ολόκληρο το χέρι μπόρα)

Διαβάζω το μύθο της Οινώς της Σπερμούς και της Ελαϊδας.

Μαθαίνω το έθιμο της Μπαρπαρούσας.

Μαθαίνω το μύθο του Δία και της Δανάης.

 

Τα ζώα της αυλής.

 

 

 Φυσικό και ανθρωπογενές περιβάλλον

Κρύβω στην τάξη εικόνες των ζώων. Τα παιδιά με το σύνθημά μας ψάχνουν να τις βρουν και μιλούν όπως το ζώο που βρίσκουν.

Αντιστοιχίζω το ζώο με τη φωλιά του σε φύλλο εργασίας.

Μιλώ για το φτερωτό άλογο του Ποσειδώνα τον Πήγασο.

Μιλώ για τις Στυμφαλίδες Όρνιθες.

 

Η ελιά

 

 

Φυσικό και ανθρωπογενές περιβάλλον

Μύρισαν λάδι, κρασί, οινόπνευμα, ξίδι και πότισαν ένα κομμάτι ύφασμα με λάδι και νερό. Έφτιαξαν ελιόψωμο και έφαγαν ψωμί με λάδι και ζάχαρη. .. Έκοψαν από περιοδικά, σε ομάδες, φαγητά στα οποία χρησιμοποιείται το λάδι. Βρήκαν στο χάρτη περιοχές που ευδοκιμεί η ελιά και παράγουν καλό λάδι. Μιλώ για τη σημασία του στεφανιού ελιάς στην αρχαία Ελλάδα. Διάβασαν το μύθο της Αθηνάς και του Ποσειδώνα τον οποίο αναπαρέστησαν. Μιλώ για τη σημασία του λαδιού και της ελιάς στη θρησκεία. Μιλώ για τις ιαματικές ιδιότητες που έχει το λάδι πχ. οι γυναίκες σταύρωναν τα παιδιά πρίν κοιμηθούν με λάδι για να μη βλέπουν άσχημα όνειρα ή οι ναυτικοί όταν έπεφταν σε φουρτούνα έριχναν τη θάλασσα λίγο λάδι από το καντήλι για να γαληνέψουν τα νερά.

25η Μαρτίου (2)

 

Φυσικό και ανθρωπογενές περιβάλλον

Μελετώ το χάρτη της Ελλάδας και ψάχνω να βρω πόσο κοντά είναι η Τουρκία.

Συγκρίνω τη σημαία της Ελλάδας με εκείνη της Τουρκίας.

Σε 2 ομάδες μιλώ για τον πόλεμο και την ειρήνη και ζωγραφίζω με τα ανάλογα χρώματα.(σκούρα γκρι και μαύρα για τον πόλεμο-πολύχρωμα για την ειρήνη)

Διατροφή-Αθλητισμός-Υγεία

 


Φυσικό και Ανθρωπογενές Περιβάλλον

Μιλώ για τον Ηρακλή και για το αγαπημένο του φαγητό τις φακές.

Μιλώ για την τροφή στην Αρχαία Ελλάδα και τρώω γιαούρτι με μέλι και ξηρούς καρπούς.

Μιλώ για τη νηστεία της Σαρακοστής.

Μιλώ για το Θεό Διόνυσο και θυμάμαι το αμπέλι και το κρασί.

Γνωρίζω το σώμα μου και ονομάζω τα μέρη κάνοντας το περίγραμμα του σώματος του φίλου μου.

Μιλώ για τις 5 αισθήσεις.

 

Μια μακρινή χώρα η Κίνα

 

Φυσικό κι ανθρωπογενές περιβάλλον.

 

Συγκρίνουμε τα σπίτια στην Κίνα με τα δικά μας.

Μιλάμε για τους Χάκα και τον οικισμό τους.

Βρισκουμε πληροφορίες για το Σινικό Τείχος.

Διαπιστώνουμε αν η ενδυμασία των Κινέζων διαφέρει από τη δική μας.

Πίνουμε τσάι και προσπαθούμε να φάμε με ξυλάκια.

 


Kina 0


mazikdiafor 0

 

epoxes 0


mera 0

 

diastima 0


perivallon 0

kikloforiaki 0


thalassa 0

 

 

dimotiko 0

 


entoma-poulia 0

 

Copyright © 2011-2012. All Rights Reserved.