apokries 0


 25martiou 0


pasxa 0

Εγγραφές

Στις 13 Ιουνίου θα τελειώσουν τα μαθήματα στα δημοτικά σχολεία όλης της χώρας μέρα κατά την οποία θα χορηγηθούν οι τίτλοι προόδου και θα αποσταλούν οι τίτλοι σπουδών των μαθητών της ΣΤ τάξης για την εγγραφή τους στα γυμνάσια.

Παράλληλα, το υπουργείο Παιδείας με έγγραφό του κάνει γνωστό ότι οι εγγραφές των νηπίων και των μαθητών θα πραγματοποιηθούν το διάστημα 1-21 Ιουνίου.

Αξίζει να σημειωθεί ότι  σύμφωνα με εγκύκλιο του Υπουργείου Παιδείας καθιερώνεται το Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή (Α.Δ.Υ.Μ.) ως δικαιολογητικό εγγραφής των παιδιών στο νηπιαγωγείο και στην Α΄ Τάξη του Δημοτικού Σχολείου, καθώς και ως ιατρικό πιστοποιητικό παρακολούθησης της υγείας των μαθητών/τριών κατά τη διάρκεια φοίτησής τους στις σχολικές μονάδες της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. 

Επίσης, καταργούνται όλα τα πιστοποιητικά υγείας ως δικαιολογητικά εγγραφής για το Νηπιαγωγείο (πιστοποιητικό οδοντολογικής εξέτασης) και την Α' τάξη του Δημοτικού σχολείου(πιστοποιητικά οδοντολογικής, καρδιολογικής και οφθαλμολογικής εξέτασης).

Το Α.Δ.Υ.Μ. αποτελεί ένα ενιαίο έντυπο που συμπληρώνεται από τον υπεύθυνο ιατρό, συνοδεύει δε τον μαθητή/τρια καθ? όλη τη διάρκεια της φοίτησής του στις εκάστοτε σχολικές μονάδες που φοιτά.

Περιλαμβάνει τις εξής ενότητες:
1. Γενικά στοιχεία: ονοματεπώνυμο του μαθητή/τριας, ημερομηνία γέννησης, τηλέφωνο/α για επικοινωνία με την οικογένεια, διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, σχολείο, τάξη.

2. Πληροφορίες για ενημέρωση του σχολείου: Συμπληρώνεται από τον ιατρό που διενήργησε την προληπτική ιατρική εξέταση, σύμφωνα με Φύλλο Ιατρικής Εξέταση που διαθέτουν οι Μονάδες Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας.

Ακολουθούν τα έγγραφα που απαιτούνται για την εγγραφή σε δημοτικά και νηπιαγωγεία.

Α΄ ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΣΤΑ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΑ

Σύμφωνα με τις διατάξεις της §2 του άρθρου 7 του Π.Δ. 200/1998 (ΦΕΚ 161Α), όπως τροποποιήθηκαν από τις διατάξεις της περ. 2 της παρ. 2 του άρθρου 11 του Ν. 4229/2014 (ΦΕΚ 8 τ. Α΄/10.1.2014) τα απαιτούμενα δικαιολογητικά για την εγγραφή στο νηπιαγωγείο είναι τα εξής:

α. Πιστοποιητικό γέννησης Δήμου ή Κοινότητας για την εγγραφή του νηπίου στα οικεία μητρώα ή δημοτολόγια, στο οποίο αναγράφεται ολογράφως και αριθμητικώς η ημερομηνία γέννησης. Για το νήπιο που θα συνεχίσει τη φοίτησή του στο ίδιο νηπιαγωγείο και δεύτερη χρονιά δεν απαιτείται νέο πιστοποιητικό γέννησης.

β. Επίδειξη του Βιβλιαρίου Υγείας του Παιδιού (Β.Υ.Π.) ή προσκόμιση άλλου στοιχείου, στο οποίο φαίνεται ότι έγιναν τα προβλεπόμενα εμβόλια.

γ. Το Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή (Α.Δ.Υ.Μ.). Για το νήπιο που θα συνεχίσει τη φοίτησή του στο ίδιο νηπιαγωγείο και δεύτερη χρονιά δεν απαιτείται νέο Α.Δ.Υ.Μ.

δ. Υπεύθυνη δήλωση του γονέα ή κηδεμόνα ή άλλο στοιχείο κατά την κρίση του / της Προϊσταμένου / νης του νηπιαγωγείου, από το οποίο φαίνεται η διεύθυνση κατοικίας του νηπίου.

ε. Δήλωση του γονέα ότι αναλαμβάνει την ευθύνη για την ασφαλή προσέλευση και αποχώρηση του νηπίου.

Β΄ ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΣΤΑ ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ

Σύμφωνα με τις διατάξεις της §3 του άρθρου 7 του Π.Δ. 201/1998 (ΦΕΚ 161Α), όπως τροποποιήθηκαν από τις διατάξεις των περιπτώσεων 3 και 4 της παρ. 2 του άρθρου 11 του Ν. 4229/2014 (ΦΕΚ 8 τ. Α΄/10.1.2014) και αντικαταστάθηκαν με το άρθρο 53 του Ν. 4238/2014 (ΦΕΚ 38 τ. Α΄/17.2.2014) τα απαιτούμενα δικαιολογητικά για την εγγραφή στην Α' τάξη του δημοτικού σχολείου είναι τα εξής:

α. Πιστοποιητικό γέννησης, Δήμου ή Κοινότητας για την εγγραφή του μαθητή στα οικεία μητρώα ή δημοτολόγια, το οποίο εκδίδεται το τελευταίο πριν την εγγραφή τρίμηνο και στο οποίο αναγράφεται ολογράφως και αριθμητικώς η ημερομηνία γέννησης.

β. Επίδειξη του βιβλιαρίου υγείας του μαθητή, ή προσκόμιση άλλου στοιχείου στο οποίο φαίνεται ότι έγιναν τα προβλεπόμενα εμβόλια.

γ. Το Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή (Α.Δ.Υ.Μ.).

δ. Αποδεικτικό στοιχείο από το οποίο, κατά την κρίση του Διευθυντή του σχολείου, φαίνεται η διεύθυνση κατοικίας του μαθητή.

ε. Βεβαίωση παρακολούθησης νηπιαγωγείου.

 Σύμφωνα με  εγκύκλιο του Υ.ΠΑΙ.Θ., " ?Όπου δεν είναι δυνατή η προσκόμιση Βεβαίωσης παρακολούθησης νηπιαγωγείου, οι γονείς και κηδεμόνες των νηπίων υποβάλλουν σχετική αίτηση προς τον οικείο Διευθυντή Εκπαίδευσης Π.Ε., στην οποία θα αναφέρονται οι λόγοι μη φοίτησης. Ο Διευθυντής Εκπαίδευσης, αφού εξετάσει την εν λόγω αίτηση, εγκρίνει την εγγραφή του μαθητή. Αν ο Διευθυντής Εκπαίδευσης δεν κάνει δεκτή την αίτηση των γονέων, τότε εφαρμόζονται οι διατάξεις της περιπτ. 26, της §4, του άρθρου 94 του Ν.3852/2010 (ΦΕΚ 87Α)".

Επισημαίνεται ότι τα πιστοποιητικά γέννησης των μαθητών αναζητούνται αυτεπάγγελτα και μόνο από τους Προϊσταμένους των Δημοσίων Νηπιαγωγείων και τους Διευθυντές και Προϊσταμένους των Δημοσίων Δημοτικών Σχολείων.

 

Ειδικότερα σχετικά με την εγγραφή των Ρομά:

 

 

 

                          

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΘΝ. ΠΑΙΔΕΙΑΣ & ΘΡΗΣΚ/ΤΩΝ

ΕΝΙΑΙΟΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΣ ΤΟΜΕΑΣ    

ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

 

Δ/ΝΣΗ ΣΠΟΥΔΩΝ Π.Ε.

 

Α. Παπανδρέου 37

151 80 Μαρούσι

                                                                                                

Πληροφορίες: Α. Κόπτσης

                         Ρ. Γεωργακόπουλος

                         Ρ. Φλώρου

Τηλέφωνο     : 210.34.43.318

FAX               : 210.34.43.288

spudonpe@ypepth.gr)

 

 

 

   Να διατηρηθεί μέχρι

   Βαθμός ασφαλείας

 

Μαρούσι,     10-     9-   2008

Αριθ. Πρωτ.   11684/Γ1   Βαθμός Προτερ.                  

 

ΠΡΟΣ:

  1. 1.Περιφερειακούς Διευθυντές

     Π.Ε. και Δ.Ε της χώρας

2   Προϊσταμένους

     Επιστημ. και Παδαγωγ.

         Καθοδήγησης Π.Ε.

3.   Σχολικούς Συμβούλους Π.Ε.

     (μέσω Δ/νσεων και Γραφείων)

4.   Διευθυντές Εκπ/σης

       και Προϊσταμένους Γραφείων

       Π.Ε της χώρας            

5.   Διευθυντές και Προϊσταμένους

       Σχολικών μονάδων της χώρας

     (μέσω Δ/νσεων και Γραφείων)

 

 

ΘΕΜΑ:         ΕΓΓΡΑΦΗ ΚΑΙ ΦΟΙΤΗΣΗ ΡΟΜΑ

 

Η σχολική φοίτηση των Ρομά μαθητών εμποδίζεται πολλές φορές από εξωτερικούς παράγοντες, όπως οι δύσκολες συνθήκες ζωής, η παιδική εργασία, η γλωσσική ανεπάρκεια, η έλλειψη κατάλληλης κατοικίας, η ανυπαρξία βοήθειας από το σπίτι, η μετάβαση στη σχολική μονάδα, καθώς και ο ρατσισμός και η περιθωριοποίησή τους μέσα στο σχολικό περιβάλλον.

Λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω προβλήματα, υπενθυμίζεται προς τους κ. κ. Διευθυντές των Σχολικών Μονάδων η υποχρέωσή τους να προβαίνουν σε εγγραφή Ρομά μαθητών και να συνεργάζονται με το Διευθυντή Π.Ε και τον Περιφερειακό Δ/ντή ΠΕ και ΔΕ για να επιλύουν τυχόν προβλήματα που δημιουργούνται κατά την εγγραφή.

Κάθε σχολική μονάδα πρέπει να φροντίσει τους Ρομά μαθητές της, καταβάλλοντας κάθε προσπάθεια προκειμένου να στηρίξει και να εντάξει αυτά τα παιδιά στην εκπαιδευτική διαδικασία. Σε συνεργασία με την Δ/νση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και το Σχολικό Σύμβουλο, καθώς και άλλους δημόσιους φορείς όπως τοπική αυτοδιοίκηση, Ιατροκοινωνικά Κέντρα (όπου υπάρχουν), Διεύθυνση Κοινωνικής Πρόνοιας, ΠΙΚΠΑ, Νοσοκομεία, Ιατρικά Κέντρα καθώς και Φορείς Κοινωνικής Στήριξης δύναται να επιτευχθεί μια συντονισμένη προσπάθεια ένταξης των μαθητών αυτών στο σχολικό σύστημα, με απώτερο στόχο την ομαλή τους ένταξη στην κοινωνία.

 

  1. ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΕΓΓΡΑΦΗΣ

Για την επίλυση προβλημάτων εγγραφής Ρομά μαθητών στις σχολικές μονάδες και τους τρόπους αντιμετώπισής τους σας επισημαίνουμε τα εξής:

Α. Αδυναμία εγγραφής:

1. Λόγω μη εμβολιασμού: Κρίνεται απαραίτητη η συνεργασία με τοπικούς φορείς, τοπική αυτοδιοίκηση, Ιατροκοινωνικά Κέντρα (όπου υπάρχουν), Διεύθυνση Κοινωνικής Πρόνοιας, ΠΙΚΠΑ, Νοσοκομεία, Ιατρικά Κέντρα καθώς και Φορείς Κοινωνικής Στήριξης. Σε περίπτωση που ο αριθμός των μαθητών που δεν έχουν εμβολιασθεί

  • είναι μεγαλύτερος των εννέα, τότε είναι καλό να προσκληθεί συνεργείο εμβολιασμού στο χώρο της σχολικής μονάδας
  • είναι μικρότερος των εννέα, τότε με ευθύνη του κοινωνικού λειτουργού ή ενός εκπαιδευτικού που ορίζεται ειδικά προς τούτο από τον διευθυντή του σχολείου, καλό είναι να μεταβαίνουν οι μαθητές σε κάποιο φορέα όπου μπορούν να εμβολιασθούν.

     Σε κάθε περίπτωση να προηγείται επικοινωνία του διευθυντή της σχολικής μονάδας με τον φορέα που θα προβεί σε εμβολιασμό.

     Ο εμβολιασμός πρέπει να ολοκληρωθεί πολύ σύντομα (εντός 15 ημερών) από την ημερομηνία εγγραφής, για να αποφευχθούν διαμαρτυρίες από γονείς και να προληφθεί η σχολική διαρροή των μη εμβολιασμένων μαθητών.

2. Λόγω έλλειψης πιστοποιητικού μόνιμης κατοικίας: Οι πληθυσμοί Ρομά συχνά ζουν σε περιοχές εκτός σχεδίου πόλεως ή είναι μετακινούμενοι. Το πιστοποιητικό μόνιμης κατοικίας από τον τοπικό δήμο δεν είναι πάντα εύκολο να αποκτηθεί. Γι αυτόν τον λόγο παρακαλούνται οι Διευθυντές να μην παρακωλύουν την εγγραφή παιδιών Ρομά εξαιτίας της έλλειψης του συγκεκριμένου πιστοποιητικού. Οι μαθητές αυτοί μπορούν να εγγράφονται και να προσκομίζεται το πιστοποιητικό σε εύλογο χρονικό διάστημα.

 

Β. Αδυναμία λόγω επίκλησης ανεπάρκειας κτιριακών υποδομών, έλλειψης εκπαιδευτικού προσωπικού και πληρότητας τάξεων

Επειδή έχει παρατηρηθεί να αποτρέπεται η εγγραφή μαθητών για τους παραπάνω λόγους, παρακαλούνται οι Διευθυντές των Σχολείων να εγγράφουν κατ΄ αρχάς τους μαθητές και να ακολουθεί έγγραφη και αιτιολογημένη ενημέρωση του Σχολικού Συμβούλου και του Προϊσταμένου Γραφείου, προκειμένου να διαπιστωθεί η επικαλούμενη αδυναμία και στην περίπτωση αυτή να επιχειρείται η επίλυση του ζητήματος με μετεγγραφή των μαθητών σε άλλη σχολική μονάδα.

Τονίζεται ότι στην περίπτωση που οι Ρομά μαθητές φύγουν από το σχολείο, είναι δύσκολο να προσέλθουν εκ νέου για να εγγραφούν σε άλλο σχολείο, με αποτέλεσμα να διευρύνεται η σχολική διαρροή.

Συνιστάται οι μαθητές Ρομά να μοιράζονται στα τμήματα, διότι σύμφωνα με τις αρχές της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης, σε κάθε σχολείο οι μαθητές διαπολιτισμικού χαρακτήρα της εκπαίδευσης καλό είναι να μην υπερβαίνουν το 50% του συνολικού αριθμού των μαθητών ανά τμήμα. Στην περίπτωση που οι μαθητές αυτοί υπερβαίνουν το 50% ανά τμήμα, απαιτείται ενημέρωση του Σχολικού Συμβούλου, ο οποίος θα επιληφθεί του ζητήματος.

       2. ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΑΝΤΙΣΤΑΘΜΙΣΤΙΚΩΝ ΘΕΣΜΩΝ

Η σχολική φοίτηση των μαθητών Ρομά υποστηρίζεται από τους προβλεπόμενους αντισταθμιστικούς θεσμούς.

     Παρακαλούνται οι Σχολικοί Σύμβουλοι, οι Διευθυντές Εκπαίδευσης και οι Προϊστάμενοι Γραφείων να φροντίσουν ώστε οι παραπάνω προβλεπόμενοι αντισταθμιστικοί θεσμοί να λειτουργήσουν με την έναρξη του σχολικού έτους.

3. ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΤΣΙΓΓΑΝΟΠΑΙΔΩΝ

     Σας ενημερώνουμε ότι, μέσω διαφόρων προγραμμάτων για την ένταξη των Τσιγγανοπαίδων στο σχολείο, έχει καταρτιστεί σειρά εκπαιδευτικού υλικού προσαρμοσμένου στις ιδιαίτερες ανάγκες αυτών των μαθητών. Το υλικό αυτό υπάρχει στην ιστοσελίδα http: isocrates.gr/content-by-cat.asp?catid=231

4. ΣΤΗΡΙΞΗ ? ΕΥΑΙΣΘΗΤΟΠΟΙΗΣΗ

Για την αποτελεσματικότερη και πληρέστερη κάλυψη των αναγκών των μαθητών Ρομά, κρίνεται απαραίτητη η σύσταση ομάδας διδασκόντων με αντικείμενο τη στήριξη των μαθητών αυτών και την ευαισθητοποίηση του ευρύτερου κοινωνικού περιβάλλοντος. Τονίζεται ότι οι εκπαιδευτικοί οι οποίοι διαθέτουν προηγούμενη διδακτική εμπειρία σε αντισταθμιστικούς θεσμούς, παρακολούθηση σχετικών επιμορφωτικών σεμιναρίων, καθώς και εκδήλωση ενδιαφέροντος είναι καλό να αναλαμβάνουν το έργο της προετοιμασίας και ένταξης των παιδιών αυτών σε κανονικές τάξεις.

Στα σχολεία με μεγάλο αριθμό μαθητών Ρομά μπορεί να ενθαρρύνεται η συνεργασία με φοιτητές τμημάτων με αντίστοιχο περιεχόμενο σπουδών στα πλαίσια της πρακτικής τους άσκησης, μετά από έγκριση του ΥΠΕΠΘ. Το παραπάνω προσωπικό λαμβάνει μέριμνα για την ένταξη στο σχολείο όλων των παιδιών που βρίσκονται εκτός εκπαίδευσης, την καταπολέμηση της σχολικής διαρροής, την παρακολούθηση και αντιμετώπιση άτακτης φοίτησης, την εισροή νέων μαθητών μέσω κατ? οίκον επισκέψεων, τη συστηματική ενημέρωση, τη στήριξη και εμψύχωση των γονέων και τέλος τη συνδρομή σε ιατρικά ζητήματα και εμβολιασμούς.                

                                                                                                                              

Εσωτ. Διανομή:                                                          

  1. 1.Γραφείο κ. Υπουργού                                         Ο ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ
  2. 2.Γραφείο κ. Υφυπουργού
  3. 3.Γραφείο κ. Γενικού Γραμματέα  
  4. 4.Γραφείο κ. Ειδικού Γραμματέα ΠΟΔΕ
  5. 5.Γραφείο κ. Ειδικού Γραμματέα                
  6. 6.Διεύθυνση Σπουδών Α΄θμιας Εκπαίδευσης ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΚΟΠΤΣΗΣ                                                                                                                                                                          

 

Kina 0


mazikdiafor 0